Een Helmonds begrip: Rest-o-Ricus Totaal
Rest-O-Ricus Totaal is een echt begrip in de regio Helmond. Sinds 2001 zijn Mark en Linda van Helmond de trotse eigenaars van deze fastfoodzaak. In december 2012 is Rest-O-Ricus verhuisd naar de overkant van De Markt om daar een grotere zaak te starten. De zaak bevat twee etages en beschikt over maar liefst 200 zitplaatsen. In de zomer breidt Rest-O-Ricus buiten uit met nog eens 100 terrasstoelen, waar met lekker weer dan ook gretig gebruik van wordt gemaakt.
Voorin de zaak heeft de familie Van Helmond een aparte ijscounter gemaakt met de mogelijkheid om uit het raam te kunnen verkopen. Volgens Mark was deze stap een groot succes. “Afgelopen seizoen hebben we de ijscounter geheel vernieuwd met een digitale ijspresentatie, een echte eyecatcher. We zijn aan de slag gegaan met het vernieuwde Razzle-concept: ijs gemengd met heerlijke toppings en ingrediënten.
Vooral de zogenaamde A-merken sloegen gigantisch aan. De mensen stonden gewoon in een rij te wachten op een heerlijk ijsje. Het goede weer heeft hier natuurlijk ook aan bijgedragen.”
Tegen de grote achterwand in de zaak staat een professionele bakwandopstelling van Henny Penny. Ook de Taylor Clamshell mag hierin natuurlijk niet ontbreken. Volgens Mark is het erg belangrijk dat je beschikt over de juiste apparatuur die door iedereen eenvoudig is te bedienen, zodat je een constant eindproduct kunt bieden aan de klant. “We staan natuurlijk bekend om onze hamburgers, die we dan ook volop verkopen. Deze hamburgers zijn afgestemd op de jeugd, maar ook op gasten in het luxere segment. Zeker dat laatste neemt een grote toevlucht. Wij zien dat er steeds meer vraag komt naar een luxere, betere burger zoals je deze krijgt bij de echte restaurants. Als fastfoodzaak moeten we hier ook zeker in mee, zodat we ons blijven onderscheiden. Dat geldt trouwens ook voor onze kipproducten. Deze nemen een aanzienlijk deel in van ons assortiment. Want kip... tja, dat eet iedereen. Wij bieden dan ook een ruim aanbod aan, van het zogenaamde fingerfood tot een luxe aangeklede burger van 100% kipfilet. En voor alle producten geldt: een goede presentatie draagt bij aan een goede verkoop.”